Ogłoszenie
Uwaga: Portal jest przygotowywany do generalnego remontu. W związku z tym nie da się obecnie zakładać nowych kont. Prosimy o cierpliwość.
Elevator Test
Innowacyjne pomysły mają z początku poważną wadę - są zbyt abstrakcyjne. W praktyce przemysłowej stosowanych jest szereg technik pozwalających na przejście od abstrakcji do konkretu. Elevator Test to technika należąca do metodologii PIC (Product Innovation Charter).
Nazwa techniki:
Elevator Test (nie znane mi są polskie odpowiedniki tej nazwy)
Opis postępowania
Ideę nowego produktu należy poddać testowi, odpowiadając na następujące pytania:
- Dla kogo? (zdefiniowanie docelowego klienta/użytkownika)
- Kto tego potrzebuje? (sprecyzowanie potrzeby, którą produkt ma zaspokajać albo okazji, którą może wykorzystać)
- Jaka będzie nazwa produktu? Do jakiej kategorii należy produkt?
- Jaki pożytek (jaką korzyść) ma przynieść produkt albo jaka przyczyna zmusi klienta do kupienia go?
- Z jakiego powodu jest mało prawdopodobne, aby znalazła się na rynku konkurencyjna alternatywa dla podstawowej funkcji produktu?
- Czym będzie się wyróżniać na rynku nasza nowa oferta, produkt bądź usługa?
UWAGI
- W stadium konkretyzacji koncepcji produktu NIEZBĘDNY jest udział specjalistów marketingu (znających dobrze rynek).
- Test należy przeprowadzić do końca, ponieważ w punkcie 6 znajdowana jest podstawa odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zjednać klienta nie znającego produktu (nikt na rynku przecież nie zna nowego produktu).
Zastosowania szczegółowo:
- Konkretyzacja koncepcji produktu we wczesnych stadiach opracowania nowego produktu.
- Doskonalenie programu sprzedaży w toku planowania krótkoterminowego (zastosowanie występujące rzadko).
Zastosowania:
Projektowanie produktu - Zaloguj się, by odpowiadać
Nowi użytkownicy
- lechaty
- Tomson22
- julka22019
- johnykrak
- alicja-jawor
- kanoniuk
- moriKone
- niedzwiedz201
- maft
- bartlomiej.chod...
Kto przegląda
W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.