Ogłoszenie
Uwaga: Portal jest przygotowywany do generalnego remontu. W związku z tym nie da się obecnie zakładać nowych kont. Prosimy o cierpliwość.
Analiza walorów handlowych
Prosta i zarazem "magiczna" technika, wynaleziona ponoć w firmie 3M, pozwala zrozumieć istotę użyteczności wyrobu lub usługi, a także wychwycić ich słabe punkty.
Nazwa techniki:
Analiza walorów handlowych produktu, nie mająca nazwy własnej.
Opis postępowania
Należy nazwać osiem walorów handlowych (ang. Points of Sales) analizowanego produktu. Można przy tym posłużyć się formularzem w postaci koła podzielonego na osiem wycinków (patrz ilustracja).
Ilustracja
Formularz analizy walorów handlowych (częściowo wypełniony, dla przykładu, nazwami walorów handlowych mojego zegarka)
UWAGI
1. Siła tej prostej metody wynika z "magicznej liczby" - w przypadku niezbyt złożonych produktów trudno jest bowiem "odkryć" AŻ OSIEM walorów handlowych.
2. Formularz rysowany jest w postaci koła podzielonego na osiem wycinków z dwóch powodów:
- Odręcznie łatwiej narysować przekreślone kółko, niż tabelkę,
- Kształt koła sugeruje, że walory nie muszą być układane w kolejności od ważniejszych do mniej ważnych; istotne jest bowiem, aby nie sugerować się własną oceną ważności poszczególnych walorów i np. nie ignorować tych, które wydają nam się mniej ważne.
3. Technikę najlepiej jest stosować w zespole osób o różnych doświadczeniach (konstruktor, specjalista marketingu, użytkownik itd.).
4. W projektowaniu produktów modernizowanych znajduje zastosowanie metoda "odwrotna" - analizujemy wady produktu dotychczasowego i przypisujemy im nazwy z "nie" na początku. Na przykład przedmiot zbyt ciężki powinien zostać oceniony jako "nielekki". Po wypełnieniu całego kółka skreślamy słówko "nie" i w ten sposób otrzymujemy cechy produktu poprawionego.
Zastosowania:
- Opracowanie nowego produktu
- Modernizowanie produktów
- Układanie listy walorów dla potrzeb szkolenia produktowego sprzedawców profesjonalnych.
- Zaloguj się, by odpowiadać
Nowi użytkownicy
- lechaty
- Tomson22
- julka22019
- johnykrak
- alicja-jawor
- kanoniuk
- moriKone
- niedzwiedz201
- maft
- bartlomiej.chod...