Ogłoszenie

Uwaga: Portal jest przygotowywany do generalnego remontu. W związku z tym nie da się obecnie zakładać nowych kont. Prosimy o cierpliwość.

KAIZEN

Ciągłe ulepszanie - koncepcje i techniki

Seiri w zespole

Praktyki 5S rozpoczynają się od SEIRI - oddzielenia rzeczy niepotrzebnych i usunięcia ich. Artykuł przedstawia metodykę wdrażania SEIRI w zespole, pod kierunkiem lidera zespołu lub konsultanta wewnętrznego.

Patrz także: 
Praktyki 5S - wprowadzenie
Wzór czerwonej kartki

Jidoka - jakość wbudowana w proces

Jidoka to filar Systemu Produkcyjnego Toyoty, bez którego nie sposób byłoby utrzymać płynność i szczupłość procesu (Just in Time).

Patrz także: 
Pięć razy "Dlaczego"
Patrz także: 
Poka-yoke

Praktyki 5S - wprowadzenie

Praktyki 5S stanowią fundament takich kompleksowych rozwiązań, jak System Produkcyjny Toyoty i szczupła produkcja (lean manufacturing).

Kontrolne zatrzymanie procesu i andon

Kluczowy element systemu zapewnienia jakości (jidoka) w Systemie Produkcyjnym Toyoty.

Andon w fabryce Toyoty w Kentucky

KAIZEN

Ciągłe ulepszanie - koncepcje i techniki.

Prosta analiza i próba

Najbardziej elementarny schemat KAIZEN

kaizenprosty.gif

Cykl PDSA (PDCA)

Ciągłe ulepszanie - cykl podstawowy, znany też jako cykl Deminga. Także metodologia ciągłego uczenia się.

Ogólna koncepcja KAIZEN

KAIZEN albo Ciągłe Ulepszanie (ang. Continuous Improvement) jest to zbiór praktyk zwiększania konkurencyjności i produktywności przedsiębiorstwa (i innych organizacji), poprzez USPRAWNIANIE METOD PRACY MAŁYMI KROKAMI. Przedsiębiorstwa zarządzane w oparciu o KAIZEN mają wyraźną przewagę ekonomiczną i konkurencyjną nad przedsiębiorstwami zarządzanymi tradycyjnie.

Konkretyzacja polityki kierownictwa

Niezwykle efektywne narzędzie do określania instrumentów realizacji strategii przedsiębiorstwa - część metodologii Hoshin Kanri.

Schemat konkretyzacji polityki
Subskrybuje zawartość